Mathmos

Jag har länge tyckt om Mathmos lampor. De är verkligen experter på nytänkande mysbelysning. Mathmos är de företaget som kom på lavalampan. Tänkte visa några av mina favoriter...

image5

Min stora favorit är Bubble, den finns i många färger och är i ett silikon-liknande material. Man klämmer om den för att tända och släcka. Man kan koppla den till sladd men håller även ett tag helt utan sladd. Bra att ha med på kvälls-picknicken i sommar kanske :-).




image6image8

Mathmos har utvecklat en teknik som dom kallar airswitch, vilket innebär att man tar handen upp eller ner över lampan för att dimma den eller stänga av den. Himla praktiskt och snyggt. Denna lampan kallas Airswitch Az.





image7

Denna tredje lampan jag tänkte vissa kallas Thaw. Behöver lite förberedelse men himla fin. Man fryser först in en form för att bilda den fina isen överst som sen efter hand smälter ner i själva behållaren.
Tjusigt värre!

Här i Malmö vet jag ett ställe iallafall som man kan handla några av Mathmos lampor och det är CoolStuff. Man kan även handla av dem via nätet, och de har billig frakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0