Planteringstider!

För ungefär 1,5 vecka sedan så fick jag för mig att så lite fröer. Sambon är helt såld på tomater och vi hade Malmös största planta förra året. Och det är ju klart att vi ska slå det i år och ha en ännu större. Vi köpte tomatfröer och sådde. Jag har även köpt lite blommor men de ska inte sås rikigt än. Jag lovar ni ska få se. Men när vi plantera sambons tomater så ville jag också ha något. Jag leta bland vår frukt i kylskåpet och kom då på efter lite närmare forskning på nätet att jag skulle plantera passionsfrukt och physalis. Sen för ungefär en vecka sedan så kom vi även på att vi skulle ha basilika. Och  här är resultatet...

image33 Tomaterna efter 1,5 vecka.

image34 Basilikan efter 1 vecka.

image35 Physalisarna sedan 1,5 vecka.

Mina stackars passionsfrukter har inte tittat ut ur jorden än så dem kan ni inte se. Men jag kolla efter idag och de är på väg.

Ska ni odla något?

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0